Scrob banatean de ficat

 

Ingrediente:

– 500g ficat de pui

– 2 cepe mari

– 100 ml apa rece

– 4-5 oua

– 2 linguri smantana grasa

– 50 ml ulei

– sare

 

Mod de preparare:

Cureti ceapa, o toci marunt si o calesti in ulei. Cand s-a rumenit ceapa, adaugi ficatul curatat si taiat bucati mai mari. Il prajesti 2-3 minute, apoi stingi cu apa si lasi sa fiarba inabusit, cu capac, pana se inmoaie ficatul.

Separat bati ouale cu smantana si le adaugi peste ficat, cand acesta este gata. Mai lasi scrobul pe foc cateva minute, timp in care amesteci continuu si sarezi dupa gust. E bun numai cat e cald, eventual cu muraturi.

Reteta e din revista „practic in bucatarie”, nr.10/2007 – e la capitolul retete unguresti, nemtesti, sarbesti…

Poza – prima portie este simplu si a doua cu niste cartofi copti la cuptor 🙂

IMG_1687 IMG_1691

Si acum comentariile mele:

– poti sa pui si o singura ceapa mare, eu pun apa cu ulei si o calesc ca sa nu ai probleme cu prajeala la fiere.

– ficatul il spal si il las exact asa cum e si pun cat e intr-o punguta, azi de ex am avut 625 g

– ficatul il las sa fiarba cel putin vreo 15-20 de min

– oua am pus 2-3 nu e nevoie sa pui foarte multe, smantana 2 linguri e ok. o sa se faca ca la supele alea cand le dregi cu ou…habar n-am sa zic acum. eu doar am mancat de facut nu am facut drese cu ou si imi placea aspectul oului cand eram copil

– sare pui ca de obicei la o mancare

– eu le mai las inca vreo 10-15 min sa fiarba si cu ou si cu smantana, ca sa fie facute ca lumea

 

Pofta mare!

